Tid för påsk, fest och gamman! Nu är fastan slut, och därmed är mitt årliga ryck med att blogga om religion. Jag har tittat tillbaka på en del saker jag skrivit tidigare, och håller med mig själv om de mesta. Här kommer därför ett uppsamlingsinlägg, med en länksamling.

Fira påsk

Att fira påsk på riktigt (enligt mig).
Korsfäst honom! Korsfäst!

Fira mässa

Del 1
Del 2
Del 3

Vara kristen

Om det här med att ha en religionstillhörighet, och ett exempel på en situation då det blev jobbigt och pinsamt:
… därom måste man tiga.

Om att ha min egen syn på kristendomen innebär, trots att folk runtomkring säger helt andra saker:
Surpöl, min hjälte.
(Detta inlägg har en kommentarstråd som är ett fint exempel på att det går att invända mot mig utan att det blir frontalkrock.)

Mer om det där att religion med samma namn ändå kan hanteras väldigt olika:
Empirisk kristendom? Några tankar om god och dålig religion.

