En hand håller en liten bok med stor titel.

Ett sött fynd i hyllorna: Big Book of Science Fiction. Som synes är det en av våra minsta böcker.

Vi har städat våra bokhyllor riktigt grundligt, och blev klara i helgen. Det var väldigt kul! Jag hittade massor av roliga saker, och stuvade inspirerat om i min att läsa-hög.

Det finns väldigt många anledningar till att ha böcker hemma, och en av dem är definitivt den påtagliga upplevelsen av att plocka med dem, botanisera bland dem, och leva omgiven av dem. Det är livskvalitet, tycker jag.

Dammet är borta, alla konstiga papper och tidningar som legat instuckna ovanpå likaså. Det ser snyggt och trevligt ut, och alla böcker får plats, med lite välvillig tolkning av att ”få plats”. Men det blir svårt att ställa dit fler. Hur ska detta gå? Det finns ingenstans i lägenheten där det går att ställa en till hylla. Får jag bara köpa eböcker nu? Så kan jag inte leva!

