logga_900_ny

Nu så! Nu håller jag på att packa, för att bosätta mig hela veckan i Gävle. Bäst att vara på plats, tänker jag, och kunna ägna mig på heltid åt förberedelserna. På fredag börjar det: Steampunkfestivalen, som även är årets Swecon. Science fiction och fantasy och ånglok i dagarna tre.

En sak jag inte har hunnit riktigt är att fixa mina egna kläder till balen på lördag. Håller på och tittar på möjligheterna. Jag ville ju gå i reform-balklänning, och jag har typ delar i byggsats. Får se om det hinner bli något.

Det här är en sån period i mitt liv då jag gör långa listor på saker som jag inte tycker att jag kan ta mig tid med nu, riktigt, utan som jag ska ta mig en titt på efter att jag har betat av det här monsterprojektet till Steampunkfestival jag är involverad i just nu. Det här kommer att bli en intensiv vecka, så jag väntar mig inte att hinna göra några underfundiga blogginlägg. Eller några blogginlägg alls, faktiskt. (På twitter kommer jag dock att finnas, som vanligt — det är där jag hänger när jag gör småpauser.)

Men jag börjar alltmer se fram emot det som kommer efteråt:

  • Podd! Vi har ett halvt avsnitt inspelat sedan någon månad tillbaka. Ska bara klippas.
  • Mitt gamla projekt att läsa alla Hugo-belönade noveller ska avrundas.
  • Det nya Hugoläsprojektet: att läsa in mig på årets nomineringar, och rösta!
  • Långa promenader.
  • Semester och utflykter med familjen.

Dessutom kanske jag kommer att blogga lite mer, vem vet.

Men först alltså Steampunk så det ryker, i en vecka till.