Får jag lov att presentera: ett nytt avsnitt! Ante och jag fortsätter prata om saker vi gillar, sent på kvällen när barnen sover och vi är lite för trötta. Den här gången pratar vi om den kultförklarade uppfinnaren Nikola Tesla, och om serier — närmare bestämt hur vi läser och samlar på serier.

Detta avsnitts fritt-för-spoilers-sektion (med möjlighet att sluta lyssna innan) handlar om novellen ”Home is the Hunter” av Henry Kuttner. Om du inte har tänkt läsa den alls kan du förstås gärna också lyssna på detta, för vi pratar lite om vad som gör en novell bra och inte, och så där.

Det har suttit fast i redigeringen nästan en vecka, när jag haft alldeles för mycket annat att göra, men detta är fördelen med att redan från början vara öppna med att vi inte tänker vara aktuella eller tidsbundna. Det här ska du kunna lyssna på när som helst utan att känna att du ligger efter.

Ladda ner som mp3 här! Du kan även prenumerera på RSS-flödet. (Vi ska även finnas i iTunes.)

För övrigt måste jag säga att det här är något vi gör som avkoppling och det ska helst inte bli betungande. Så om ljudkvaliteten svajar och om det inte är supertight hela tiden så får det vara så. (Känns som jag måste förklara varför det inte låter så proffsigt som det skulle kunna göra. Nåt med stolthet här.)

