Varsågod, jag har den äran att presentera en ny ljudkapsel — poddsändning, whatever. Det här är alltså Ante och jag som pratar om saker vi är intresserade av. Vår särskilda profil är att inte ta upp det senaste och mest aktuella, utan försöka vara lite tidlösa. Du ska kunna lyssna på det här långt senare och inte känna att du ligger efter.

I detta första avsnitt berättar Ante om rollspel, särskilt Old School Renaissance/Revolution, och jag berättar om science fiction-fanzines och vad de har betytt för mig. Slutligen pratar vi om Blindsight av Peter Watts.

Ladda ner och lyssna! Vi erbjuder två olika filformat,

(Ogg vorbis kan anses bättre, men mp3 är vad de flesta manicker klarar av att spela.)

Nästa avsnitt kommer när andan faller på, gissningsvis inom 3-4 veckor.

Lite länkar

Antes rollspelsblogg är The Omnipotent Eye.

Gammaldags sf-fanzines, fast nya: eFanzines.com.

Här är en artikel som bland annat tar upp det där kompassbältet som jag nämner: Mixed Feelings, Wired 2007.

Och så måste vi ju länka till Peter Watts webbplats.

Creative Commons-licens
Gårdagens värld idag igen av Ante och Åka Davour är licensierad under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell-DelaLika 2.5 Sverige licens.