Det vore kul att göra podd tänkte jag, när jag lärt mig klippa ljud och så. Att göra helt opretentiösa saker, där jag har möjlighet att leka och testa. Och så göra nåt kul innehåll också, som kanske nån skulle kunna ha utbyte av.

I början av året gjorde jag två avsnitt av ”En ljudkapsel med ångpunk”, och sen har det varit ett långt uppehåll.

För att vara gjorda av nån som jobbar med ljud håller de här ljudkapslarna, som jag kallar det, ganska dålig kvalitet. Det beror mest på att jag spelat in från Skype, och inte haft nån särskilt bra mikrofon i någon ände av samtalet. Själv har jag också en dator som väsnas väldigt mycket. Med diverse trick (som jag kan berätta mer om en annan gång) har jag försökt putsa upp ljudet så gott jag kunnat, men det är fortfarande inte nån fantastisk lyssningsupplevelse. Men lite kul är det allt ändå!

Här kommer de här avsnitten igen, för nån kanske har missat dem.

Ladda ner mp3 här eller ogg vorbis här.

Ladda ner som mp3 eller ogg vorbis.