Idag var jag i Gävle på järnvägsmuseet med några kompisar och min familj. Jag hade gjort goggles till sexåringen, för hon var så missnöjd med att hon inte hade några när vi var på Steampunk Teaparty i somras. Ganska enkla, av papprulle, fuskläder, ståltråd och resårband, och med ”glas” av plast. På busshållplatsen i Gävle var det en kille som frågade om vi var steampunkare. Roligt! (Tråkigt dock att hennes goggles samt hatt blev knyckta på museet. Förhoppningsvis bara av något barn som trodde att den tillhörde museets utklädningskläder, så att den finns kvar där någonstans. Åtminstone själva hatten vore kul att få tillbaka.)

Vi diskuterade steampunklitteratur, och jag tänker att jag kanske borde läsa lite mer sån. Det finns ju åtminstone en del som faktiskt verkar intressant. Jag blev bland annat (återigen) tipsad om Amal El-Mohtar, och kanske ska jag ta och lyssna på ”To Follow the Waves” nån gång snart.