Som ni förstår, ni som följer den här bloggen, så är jag inne i en dans- och musikperiod just nu. Jag har mer och mer fått upp ögonen för electroswing, som faktiskt slår mig som ganska steampunkig musik, med sin blandning av gammalt och nytt, och nytolkning av gammalt. Caravan Palace är ett coolt band, och jag hittade precis den officiella videon för deras låt Suzy — och det här är ren dieselpunk!

Genom podcasten Bordfunk och deras introlåt (Booty Swing) upptäckte jag Parov Stelar. Det är dansvänligt, och mycket riktigt kan man hitta många som dansar till Parov Stelar på YouTube. Kolla in den här killen till exempel! Jag vet inte riktigt vad den här stilen kallas (nån sorts shuffle kanske? Upplys mig gärna!), men notera att han använder många steg som känns igen från charleston.

Här är en annan kille som dansar riktigt bra till en låt av Parov Stelar. Jag gillar killar som dansar! (Nej, min man dansar inte. Men han sysslar med taiji och någon sorts kung fu, och det är precis lika bra.)

Jag önskar att jag själv kunde dansa riktigt bra! Men jag blir väl bättre, allt eftersom.