Det här är ju en månad sedan nu, men jag fick Marias tillåtelse att använda den här fina bilden på mig när jag intervjuar Elin Fahlstedt på sf- och fantasydagen vi hade på Grand. Här kan man se fler av Marias bilder, och om man har missat det kan man höra inslaget jag gjorde i avsnitt 27 av science fiction-radion. Jag skulle gärna göra mer sådant!

Här är förresten en lista på böckerna jag hade med i min science fiction-utställning:

  • Oxygen och Aromasia av Claës Lundin 1878
  • Ralph 124C41+ av Hugo Gernsback 1925
  • The Best of Leigh Brackett, noveller 1944-1956
  • Morgondagens äventyr, antologi redigerad av E. N. Tigerstedt 1953
  • Have Space Suit — Will Travel av Robert Heinlein 1958
  • Warm Worlds and Otherwise, noveller av James Tiptree, Jr. 1975
  • Dangerous Visions, antologi redigerad av Harlan Ellison 1967
  • The Left Hand of Darkness av Ursula Le Guin 1969
  • Downbelow Station av C.J. Cherryh 1981
  • Neuromancer av William Gibson 1984
  • A Fire Upon the Deep av Vernor Vinge 1992
  • Parable of the Sower av Octavia Butler 1993