Det var ett tag sedan jag kände att jag hade ro att sätta mig vid datorn och samla tankarna. Veckorna precis före och efter Eurocon kändes det som om jag fick kämpa mig till att hinna läsa min epost. Jag har pysslat med diverse, men framför allt har jag jobbat som lärare på en sommarkurs: Matematik D på vuxenutbildningen (gymnasienivå, alltså). Trigonometri, lite svårare derivator, och integraler, samt lite nosande på numeriska metoder. Det var kul, fast rätt jobbigt och lite frustrerande. Undervisning är svårt.

Eurocon var ju jättebra. 746 personer var där, säger den officiella siffran! Det är alltså med bred marginal den största sf-kongressen i Sverige genom tiderna. Jag har försökt hänga med lite i vad folk har skrivit om Eurocon, men har inte riktigt hunnit det heller. Här finns en lista med länkar till foton, rapporter och annat. Kongressens nyhetsbrev och souvenirboken/programboken (som ju jag och Johan gjorde!) kan man hitta här om man inte har kvar sina pappersexeemplar.

Nu är planerna igång för Swecon i Uppsala nästa år: Kontrast. Webbplatsen är än så länge bara en skiss som man kan bokmärka för framtida bruk, men diskussioner om det praktiska och letande efter lokal pågår för fullt. Jag har inte haft så mycket energi att bidra med ännu, men jag kanske drabbas av inspiration jag med. Hoppas att ni alla som hade kul på Eurocon kommer på vår kongress här också!

Nästa kongress för min del blir Finncon till helgen. Jag vann ju NoFF-omröstningen, som jag nog inte sagt här på bloggen ordentligt. Tack, ni som röstade på mig!

Nu när Eurocon är överstånden och jag klarat av min första utmaning till mig själv det här året (att göra en charlestonkoreografi och framföra den för publik, vilket jag gjorde som inledning till programpunkten Steam Tea om ni missade det) grunnar jag på vad jag ska ta mig för härnäst. Jag gillar att försöka göra saker jag aldrig gjort förut. Kanske ska jag ta tag i mitt avsomnade projekt att bygga elektronik? Eller ska jag försöka skriva en novell? Eller borde jag satsa på att försöka bygga klart den där Clockwork Pirate-dräkten som jag började på förra sommaren? Eller lära mig skriva ordentligt med arabiska bokstäver? Tricket är att ta väldigt god tid på mig med de här specialprojekten, men inte oändligt lång tid.

Sen har jag ju alltid mina reguljära projekt. Som det där fanzinenumret. Och att vara ute så mycket jag orkar medan det är sommar, och titta på fåglar och växter.

Och så längtar jag efter att läsa lite mer. Det har gått lite trögt med det ett tag nu. Det känns tråkigt att hitta nya spännande böcker när det var länge sedan jag läste ut någon.

Tråkigt har jag i alla fall aldrig. Livet är rätt trevligt, på det hela taget.