Jag har blivit nominerad till NoFF — Nordic Fan Fund. Det är en fond som samlar in pengar och skickar en representant från svensk fandom till en sf-kongress i något annat nordiskt land (fonden finns i de andra nordiska länderna men administreras helt oberoende). Jag känner mig väldigt hedrad! Vi är tre på listan: jag, Agnes Ambrosiani och Katja Lindblom. Alla nordiska fans får rösta, och det kostar 20 kronor (pengarna går till själva stipendiet, förstås).

Så här står det på NoFF-webbplatsen:

Den som skickas är någon som är en god representant för svensk fandom. Till skillnad från en del andra liknande stipendier så spelar det ingen roll om man är gammal eller ung, rik eller fattig. Det viktiga är att man är en bra representant som står med båda fötterna i svensk fandom. Om man har råd att åka på egen kassa eller inte spelar ingen som helst roll.

Rösta på mig! Det är inte realistiskt att jag kommer till Finncon i år om jag inte vinner omröstningen. Jag skulle garanterat vara social och lära känna folk, och jag skulle skriva en lång och kanske till och med rolig kongressrapport. Finsk fandom har jag gott intryck av, men jag känner inte några finska fans riktigt. Jag har aldrig varit på någon Finncon, och det verkar väldigt skoj.