Många bokbloggare verkar ha tagit intryck av bloggskolan på Breakfast bookclub, och grunnar till exempel på huruvida de har en nisch eller inte. Själv har jag ju aldrig varit ute efter att bli en Riktig Bokbloggare — jag har ju alltid bloggat mest för att jag vill formulera tankar jag har i huvudet och känner att jag måste få ur mig, och resten är sekundärt. (Fast jag kanske har tagit steget till att bli en Riktig Bokbloggare nu när jag börjat recensera för English Bookshop?) Man kan ju blogga på en massa olika sätt och av en massa olika anledningar.

Hur som helst kommer det att bli gott om bokbloggare av alla möjliga former och fasoner på Eurocon 17-19 juni. Hans på Du är vad du läser, Lazy med Lazy’s library, Olov och kanske fler från Drömmarnas berg och så förstås folk från SF-bokhandeln i Malmö (och Stockholm och Göteborg). Det här var bara några exempel, som jag råkar ha sett nämna att de ska på Eurocon. Författare kommer det också, varav somliga bloggar: Sara Bergmark Elfgren (Cirkeln) och Nene Ormes (Udda verklighet) bland många andra.

Tillägg: fler bloggare som kommer dit
Jag hade aldrig för avsikt att vara heltäckande i min listning (det finns ju en medlemslista på kongressens webbplats om man är intresserad) — men efter ett par kommentarer är det kul att lägga till fler och se vad det är för bokbloggare som kommer på Eurocon! Berätta gärna om du vet någon mer. Jag har säkert missat några uppenbara, som jag egentligen borde veta om.

Själv är jag redaktör för programboken, och den börjar ta färdig form nu. Det blir en trevlig liten bok på >64 sidor, med noveller, presentationer av gästerna, lite roliga texter om kongresser och sf-fandom och annat smått och gott. Extra roligt att vi har fått ett omslag av Lisa Sjöblom, det är så kul att göra trycksaker som ser snygga ut förutom att de har ett gediget innehåll.