”Min mamma är en ängel och min pappa är en negerkung”, sa Pippi Långstrump. Min bror är en popstjärna och min syster är en cirkusartist! Det är nästan ett strå vassare. (Jag har en syster till, och en bror till, och de är faktiskt lika begåvade. De håller bara en lite lägre profil. Jag är äldst, om nån undrar.)

Jag sitter och kurar med förkylda barn och lyssnar på Elias & the Wizzkids och kände för att puffa lite för dem. Elias har ofta experimenterat med att skifta musikstil, och göra musik av sorter som han själv inte lyssnat så mycket på för att släppa loss kreativiteten. Det blir liksom bra. Själv gillar jag när han släpper loss och tar i, som på sina gatumusikantlåtar, för då kommer hans röst verkligen till sin rätt. Fast det låter ju bra i de lugnare låtarna också.

Min yngsta syster är Cirkusmie. Hon gör show med jonglering och styltor och akrobatik och med budskap — både ”predikan” i kyrkliga sammanhang och ickekonfessionellt (om självbild och sånt) för skolungdom.

