Någon beskrev en gång science fiction-kongresser på det här sättet: en kombination av litteraturevenemang och nördträff. Jag hoppas att Eurocon i Stockholm i sommar kommer att bli en hejdundrande nördträff och bokfest. En där man möts och inspirerar varann och har kul. Kanske kan det till och med bli den största sf-kongressen i Sverige genom tiderna? Det finns i alla fall en chans.

Jag har pratat med folk ur kommittén, och känner mig väldigt peppad. Det är kul med Eurocon, för det blir väldigt internationellt.

Hedersgästerna är verkligen guld också! Elizabeth Bear och Ian McDonald, liksom.

Så här mitt i vintern tycker man lätt att det är väldigt långt till den 17 juni, men jag kan avslöja att det underlättar planeringen en del ifall många anmäler sig i god tid i förväg. Notera att det är gratis för alla under 26 (man måste bara fylla i formuläret här). Jag är själv skyldig till att inte ha löst medlemskap ännu, men det ska fixas Riktigt Snart Nu.

