Det första jag tänkte när jag såg det här bokomslaget var att det vore kul att ta med mig den boken och lägga den demonstrativt brevid mig när jag sitter på café med min laptop. Eller med block och penna för den delen. Bara för att det är kul att leka posör ibland, och visa att det är det jag gör ;)

För jag skriver ju på café. Väldigt gärna, faktiskt. Det är en skön miljö, om det är lagom mycket folk. Jag kan fokusera och få ur mig text, eftersom det känns som att jag måste gå snart (smärtgränsen ligger på cirka två timmar) och det är lika bra att få något skrivet först.

Jag har ju inte så mycket att leva upp till heller, eftersom jag ännu inte försökt vara Författare, utan bara liksom skriver ändå. Just nu pysslar jag lite med att bena ut funderingar om läsning och skrivande, och det kommer att bli ett fanzinenummer. Garanterat innan jul, men kanske redan innan månadens slut.

Scalzis bok hittade jag för övrigt på Tor.com som har en ny serie om vad författare skrivit om att skriva.

