Oj oj oj. Jag känner mig alldeles nervös, som rampfeber ungefär. Nu gäller det att inga hemska grodor eller fel återstår, för nu har jag skickat fanzinet till tryck. Vi gör en rätt stor upplaga, och det är en viss pengainvestering även om det förstås är en billig produktion jämfört med mycket annat i samma ambitionsnivå. Hoppas att det blir uppskattat.

Jag är hemskt nöjd med och stolt över utseendet. Hillevi Pleijel som var medredaktör för detta nummer har gjort omslaget, visst är det snyggt! Jag som inte kan någonting om layout och lutar mig tungt mot LaTeX har också tagit ut svängarna litegrann (den som klagar på typsättningen får gärna vara med och hjälpa till med nästa nummer).

Det har tagit cirka tre månader längre att bli klar än jag först trodde, men nu så. Denna vecka ska jag skicka ut kuvert till dem som redan beställt (men först av allt till dem som medverkat, förstås). Inom kort kommer även en sida här, med länkar och annat material som hör till detta nummer.

Berätta för vänner och bekanta som kan vara intresserade. Man kan få ett eget exemplar genom att skriva till landetannien at gmail punkt com och ange sin egen adress. Befinner man sig i Uppsala går det bra att få det direkt av mig, till exempel på något av Upsalafandoms möten (nu var den här månadens pubmöte igår, så det dröjer några veckor till nästa, men det är snart bokpratsdags igen). Jag vill ha ersättning för åtminstone portokostnaden om man inte själv bidragit med material, helst lite till också. Trycket kostar ungefär 17 kronor per exemplar, så vi kommer nog att försöka få 20 kronor för lösnummer.

Tillägg: man kan också få fanzinet genom fanzineföreningen SFF, men jag vet inte när nästa utskick blir.