Jag gillar science fiction, och jag gillar människor, och därför älskar jag sf-kongresser. Dessutom tycker jag om att skriva, och att redigera och samla ihop texter (konstiga hobbies jag har). Nu har jag, efter bara lite tjat från arrangörerna, tackat ja till att bli redaktör för programboken för Eurocon i Stockholm juni 2011. Att göra sådana saker ger alltid anledningar till att ta kontakt med folk, och sånt är bra. Det blir nog en väldigt internationell kongress — hoppas jag i alla fall.

Bra hedersgäster också: Elizabeth Bear och Ian MacDonald. Jag har läst och gillat böcker av dem båda.

Fast innan dess har jag tänkt gå på både Åcon 4 (Mariehamn, Åland, 13-16 maj) och Condense (Göteborg 18-20 juni). Condense är årets Swecon, och blir nog också årets enda sf-kongress i Sverige, så den är ett måste. (Fast jag tycker nog att det är dags att börja lägga upp lite information om hedersgäst och annat snart!) Där kan man nog alltså räkna med att träffa mig, om man nu skulle vilja det. Säg hej, vet jag!