Jag, iförd det mest steampunk-artade jag kunde hitta bland mina helt vanliga saker.

Jag har nu under säkert ett par års tid sagt att jag snart ska göra ett nummer av Landet Annien med tema steampunk. Nu håller det på att ta form på riktigt.

Det kommer bland annat att innehålla en snabb och svepande överblick över steampunk som kulturellt fenomen, och texter om

…med mera.

Det blir fina illustrationer också, och ska förhoppningsvis bli både riktigt bra korrekturläst och riktigt snyggt. Exakt när det kommer ut är fortfarande inte klart, men det ska nog inte ta mer än några veckor.

Bidrag mottas fortfarande, men kontakta mig först. Artiklar, recensioner, reportage, till och med noveller kan jag tänka mig att ta in (om de är bra, jag förbehåller mig rätten att refusera bidrag).

Jag tror att det här kommer att bli ett bra nummer, och jag är nöjd med att jag har lyckats engagera fler i det den här gången! Det är så trist med fanzines som bara består av mina egna skriverier.

PS: du som hittar hit genom att googla ”steampunk lajv” kan ju klicka på länken ovan till Eximia Navigatio, som är en förening för sådant.