Jag grunnade lite, apropå att Tor.com har utsett oktober till sin steampunk month (och lite apropå vad någon sade om Farah Mendlesohn och hennes förmåga att bestämma sig för att läsa in sig på något specifikt under en period). Kanske vore det kul att läsa lite tematiskt ett tag, plocka ut ett gäng böcker och noveller av ett visst slag. Jag har ju länge varit lite intresserad av steampunk, jag kanske skulle ta och sätta mig in i det.

Tanken slog mig, och genast byggde jag en liten hög med böcker att läsa (kul att vara hemma bland mina böcker!).

Fast jag håller ju fortfarande på med Galileo’s Dream, som är rätt tjock, och så har jag tänkt mig att ta mig igenom Fairyland av Paul McAuley innan nästa bokpratsmöte.

Det finns för mycket att läsa, och jag läser för sakta. Helt renodlat tematiskt kommer jag nog aldrig att kunna läsa.

