Den här veckan är tydligen läs en e-bok-veckan. Jag har massor av e-böcker (nåja, 27 stycken) på min dator. Den senaste (Spiritwalk av Charles de Lint) tog jag igår från tor.com, precis som de flesta andra jag har. Förlaget Tor har gett bort ganska många e-böcker gratis till alla som registrerar sig på deras webbplats/forum.

Det är väldigt kul att ladda hem böcker, men hittills är den enda bok jag har läst på datorn Little Brother, som jag råkade börja på och bara inte kunde sluta. Den var också ganska snabbläst.

Jag har ingen PDA, och ingen omedelbar plan att skaffa någon eboksläsare, men jag har en laptop (två, om jag räknar den jag har för jobbet). Jag kanske skulle kunna ta med mig datorn till sängen på kvällen?

Ett annat nytt tillskott i min e-boksamling är Red Mars av Kim Stanley Robinson från Suvudu Free Library. Det var den första bok av honom jag läste, och jag har länge tänkt att jag ska läsa om den. Kanske ska börja med den, och se om jag kan läsa en så lång bok på min laptop. Det är nästan en plan!

