Nu hoppas jag att det inte är någon som aktivt väntar på nästa nummer av Landet Annien, för som vanligt tar allt mycket längre tid för mig än jag tror. Jag jobbar i alla fall på det, och som annonserat kommer temat denna gång att vara katastrofer och undergång. Om man nu är intresserad av det här ämnet kan man kolla in följande webbplatser så länge: Armageddon Online och bloggen It’s the End of the World as We Know It. Jag har egentligen inte kollat ifall de är intressanta, jag bara råkade hitta dem. Den första verkar inte uppdaterad på jättelänge, men det kvar i alla fall.

När jag putsade på min recension av The Year’s Best SF 12 grunnade jag återigen på ordet chronotopicality som används i förordet. Jag googlade det, och den första länk jag hittade handlade om precis den här antologin: Chronotopicality in SF in 2006. Det handlar om varför folk kanske var ängsliga 2006 (och nu), men också att det kanske inte var ett så dominerande tema som det råkade bli i Hartwells och Cramers urval.

Hur som helst: fanzinet är på väg.