Temat för nästa nummer av Landet Annien är katastrofer och undergång. Eftersom det nu passerat två deadlines som jag gett mina skribenter kan man väl säga att det är officiellt försenat. Det finns alltså fortfarande möjlighet att skicka in bidrag: artiklar, recensioner, rapporter, intervjuer eller illustrationer. På temat, eller utanför. Det skulle till exempel vara intressant att få en kongressrapport från Kontext, något som jag försökt tigga till mig av både en och annan men inte fått något napp på ännu.

Ska jag vara realistisk måste jag inse att jag inte kommer att göra slutredigeringen före jul, mellandagarna verkar rimligt. Fram till dess finns alltså chansen att få med sitt alster, men det är förstås bättre ju tidigare de kommer.

Det är lurigt att sno åt mig tid att skriva. Jag har varit så trött på sistone, och går och lägger mig rätt tidigt. Bloggtexter stjäl jag ibland lite tid till på jobbet, men hälften av gångerna blir det bara stödord eller ett utkast som jag aldrig gör klart. Den enda regelbundna skrivarvanan jag har lyckats lägga mig till med är att gå hemifrån tidigt på onsdagar (och ibland torsdagar också) och äta frukost på café i sällskap av min laptop eller en anteckningsbok. Det gör i alla fall att jag inte tappar bort skrivprojekten fullständigt.