Jag är på resande fot, och läser mer böcker och mindre internet än vanligt. Det betyder att jag inte hunnit titta mycket närmare på det nya steampunk-magasinet Gatehouse Gazette ännu (jag upptäckte det först häromdagen). Men det verkar skoj!

Apropå punketypunkpunk hittade jag just en länk till boken HebrewPunk, som trots den lite lustifika titeln faktiskt verkar lite småintressant. Har inte läst några recensioner ännu, men jag gillar själva idén med att skriva fantasy/skräck baserad på judisk kultur och mytologi. Det gör mig nyfiken.

Och så tycker jag att Fruitless Recursion verkar intressant, en online-tidskrift för diskussion av sf-kritik (alltså kritik i den andra betydelsen, inte klankande på). Det blir väl en sån där borde-läsa-nångång-sak, som jag inte alltid tar mig för med, men jag hoppas att jag ska orka hålla koll där.

Slutligen: ingen har väl missat att Tor.com nu har öppnat sitt forum/community som dessutom innehåller noveller, artiklar och blandat godis. Jag anmälde mig som beta-testare, men lyckades bara logga in två gånger innan det lanserades… Troligen hinner jag väl inte med det heller. Det var då själva sjutton vad den här webben ska innehålla mycket roligt som jag inte riktigt kan klämma in i mitt liv!

(Istället har jag badat, viftat bort getingar, läst och skrivit mindre än jag tänkt, och sprungit runt med bollar och håvar. Bland annat. Barn och sommar.)